25 Ağustos 2016 Perşembe

Karadeniz Bisiklet Turu 5. Gün

05.08.2016 Cuma

Bu gün sabah uyanıyorum ve hava kapalı ddün geceden yağmur için aldığımız önlemlerden sonra yağmur yağmamış ancak çadırdan çıkar çıkmaz bir iki damla yağmur atıştırmaya başlıyor. O arada kahvaltı yapalım diyoruz, duruma göre yağmurun geçmesini bekleyebiliriz. çadır da mısır gevreğimizi yerken yağmur kuvvetlenmeden geçiyor. Zaten tüm malzemeler toplu şekildeydi sadece çadırı toplayıp yola çıkmaya hazır hale geliyorum. Bu arada biz çıkmak üzereyken dün tanıştığımız Alman Axel uyanıyor, selamlaşıyoruz, biz gidiyoruz deyip vedalaşıp yola çıkıyoruz. Karavan kamptan anayola çıkmak bizim için tam bir işkenceye dönüşüyor. Anayolla bizim karavan kamptan çıkıp ilerlediğimiz yanyol arasında yapılan raylı sistemden dolayı anayola bir türlü geçemiyoruz. uzun bir süre yanyolda gittikten sonra yanyol toprak yollara bağlanıp bitiyor en son. Mecburen bisikletleri raylı sistemin açık olduğu bir yerden kaldırıp da geçiriyoruz.

Karadeniz Bisiklet Turu 4. Gün

04.08.2016 Perşembe
            Bugün de her zaman olduğu gibi sabah 5.30-06.00 arası uyanıyorum. güzel bir uyku ve uykumu almış olarak çıkıyorum çadırımdan. güneş daha yeni doğmak üzere, ilk iş çadırın içini toplamak uyku tulumu, mat vs. dün akşamdan yıkayıp astığımız çamaşırları toplayıp çantalara yerleştiriyoruz. arkasından çadırları toplayıp, hızlı bir kahvaltının ardından tüm malzemeleri bisiklete yüklüyoruz çıkmaya hazırız artık. Aslında dün planladığımız yoldan 25 km kadar daha fazla yol yaptığımız için bu gün hedefimiz olan Samsun'a 35 km kadar yolumuz var. Samsun'da planım karavan park da kalmak, burası ücretli kamp alanı eğer ücreti uygun gelirse kalmayı gelmezse samsundan sonra biraz daha devam etmeyi düşünüyorum.

Karadeniz Bisiklet Turu 3. Gün

03.08.2016 Çarşamba
            Güzel bir uykunun ardından yakakent sahilinde saat 05.30 da uyandım. hızlı bir toparlanmanın ardından, mısır gevreği ve sütlü karışımla kahvaltıyı yaptıktan sonra yakakentten ayrılıyorum. yaklaşık 1 saatlik bir sürüşten sonra alaçam ilçesine ulaşıyorum. hemen girişindeki bir benzinlikte çay içiyorum. orada muhabbet ederken yoldan içeri alaçama doğru girince geyikkoşan heykeli var orayı bir görün diyorlar. saatte erken olunca bir girelim bakalım diye içeri yöneliyoruz. 15 dakika civarı bir yoldan sonra heykelin olduğu yere varıyoruz

Kampta ne yenir?

Kampta Ne Yenir?
                kamp yapmamız hem doğayla içiçe olmak hem de kendi kendimize yeterek belli bir süreyle kendimizi dinlendirmek amacıyla yaptığımız faaliyettir. Bu faaliyet esnasında da özellikle bisikletli bir tur yapıyorsak çadırımızı kurup kampa ulaştığımızda iyi bir şekilde beslenmeliyiz. Ayrıca ormanlık alanda kampımızı kuruyorsak vücudumuzun yüksek oksijenden dolayı daha aktif çalışacağı için her zamankinden daha fazla yemek tüketebiliriz.
                kamp yapacakların aslında aklına takılan ilk konu da kampta ne yiyebiliriz, neyi nasıl pişiririz şeklinde olur. Benim de bisiklet turuna çıkarken aklımdaki sorulardan biri de kampta her gün ne yiyeceğim, ne pişireceğimdi. Bu konuda internette biraz araştırma yapmama rağmen çok da fazla bilgiye ulaşamadım, o yüzden buradan yaşadıklarımı ve tespitlerimi yazarak kampa gideceklere yardımcı olmaya çalışacağım.

23 Ağustos 2016 Salı

Karadeniz Bisiklet Turu 2. Gün

02.08.2016 Salı
            Güzel bir uykudan sonra sabah 5.30 da uyandım. niye bilmiyorum ama çadırda yattığım her zaman sabah erkenden ve uykumu almış olarak uyanıyorum. önce eşyalarımı sonra çadırımı topladım. tüm malzemeyi bisiklete yükledikten sonra o günkü hedef Gerze idi. gerze'ye doğru yola çıktım. sinop gerze arası tüm bu rota boyunca göreceğim en rampalı yoldu.